Ügyviteli rendszer szolgáltatások

 

 

Szolgáltatási szint megállapodás

SLA - Service Level Agreement


A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.


Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:  

Virtuális szerver szolgáltatás 

Adminisztratív kapcsolat:  

Ritter Dávid 

Technikai kapcsolat:  

Tomcsányi Roland 

Szervezeti egység:  

Gazdasági rendszerek üzemeltetése osztály 

SLA verziószám:  

1.0 

Utolsó módosítás ideje:  

2009.11.21. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás: 

A szolgáltatás keretében lehetőség van az IIG által üzemeltetett blade szerverparkon virtuális szervert igényelni. Az igénylésnek olyan konkrét célfelhasználást tartalmaznia, amelyek az IIG által nyújtott egyéb szolgáltatásokkal nem megvalósíthatók (tipikusan Windowsos kiszolgálók vagy mysql-es webszerver). Az igénylést az IIG elutasíthatja (nem támogatható pl. a fájl-, illetve
mailszerverek).
A virtuális szerverek előre telepített, teljes értékű gépek. A virtuális szervereket a kiválasztott
opciók alapján, az igénylő kérésének megfelelően hozzuk létre.
Az igenyelhető komponensek felsorolása a mellékelt pdf fájlban olvasható.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelheti:  

meghatározott felhasználói kör:
Szervezeti egységek vezetői 

A szolgáltatás E-mail-ben a(z) support@mars.elte.hu címen igényelhető.

A szolgáltatás on-line (ügyfélkapun keresztüli) igénylése: manta.elte.hu.

A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:

 

Az igenylés indoka, kért konfiguráció leírása.

Az igénylés átfutási ideje:  

7 munkanap (maximum) 

A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.

A sürgős igényhez csatolandó:  

indoklás 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás: 

HP BLc7000 keret, benne:
5 db HP ProLiant BL480c (2x Dual-Core Intel Xeon 5160, 3000 MHz CPU) penge.

A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:

 

D osztály - Egyéb rendszer. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

Az igenylésnek megfelelő használat.
A módositasi igények jelzése.
Az erőforrásokkal az ésszerűség hatarin belüli takarékoskodás.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:

- email-ben:  

a(z) virtszerv@iig.elte.hu levelezési listán. 


A felhasználó problémájával fordulhat:

- telefonon:  

ugyelet (3706-os mellék) 

- email-ben:  

support@mars.elte.hu 

- web formon:  

manta.elte.hu 

A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:

 

Bejelentés telefonon (3706-os mellék), email-en (support@mars.elte.hu) vagy web formon (manta.elte.hu).

A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:

 

Bejelentés telefonon (3706-os mellék), email-en (support@mars.elte.hu) vagy web formon (manta.elte.hu).

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:  

7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 

Rendelkezésre állás:  

99 % (évi kb. 80 óra nem tervezett leállás) 

A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:

 

A nagios felügyeleti rendszer az alábbi default komponenseket monitorozza:
- az operációs rendszer ip elérhetősége (ping)
- web szerver elérhetősege (ha van)
- adatbázis szerver elérhetősége (ha van)

Rögzített karbantartási időszakok:

 

Péntekenként, 22-24 között.

A szolgáltatás MTBF értéke:  

30 nap 

A szolgáltatás technikai paraméterei:

 

Az egyeztetések alapján elkészült konfigurációs dokumentáció.

További dokumentum: virtszerver_sla_melleklete_1_1.pdf