Otthoni munkavégzést megkönnyítő eszközök

2020.03.17.
Otthoni munkavégzést megkönnyítő eszközök
Tisztelt Munkatársam,

otthoni munkavégzéshez lehetőség szerint Windows 10 operációs rendszert futtató számítógépre és hálózati kapcsolatra lesz szüksége. A kapcsolat vezetékes és mobilhálózaton keresztül működő egyaránt lehet (amennyiben Ön otthon WiFi-t használ, akkor egyben rendelkezik vezetékes vagy mobilnetes kapcsolattal, valójában ezeken keresztül forgalmaz)
Az Apple különböző termékeit és operációs rendszereit teszteljük, de ezekre a Windows környezet kialakítása után kerülhet sor. A különböző Linux disztribúciókon is lehet megoldást találni, a legtöbb általunk használt alkalmazás működik rajtuk, de ezt letesztelni jelenleg nincs kapacitásunk. Windows7 operációs rendszerről sürgős frissítés ajánlott. Ez utóbbi, ha Önnek van Neptun kódja, elvégezhető a Neptun oktatói webes felületéről.

Az Egyetem legtöbb szolgáltatását az ú.n. IIG azonosítóval lehet elérni.
IIG azonosítót az https://ugykezelo.elte.hu oldalon kérhet, személyes megjelenés nem szükséges.
HA Önnek van o365-ös vagy Caesar-os egyetemi levelezése, WiFi hozzáférése, AFS-e, akkor van IIG azonosítója is.
Ha Ön nem tudja, van-e IIG azonosítója, írjon nekünk a diszpecser@elte.hu címre!

A munkavégzéshez, ha Ön Neptun natív klienst használ, vagy egyéb okból belső egyetemi rendszert (tanszékit, saját gépet, stb.) szeretne elérni, akkor ú.n. VPN-re (Virtual Private Network) lesz szüksége. A VPN segítségével felépül egy titkosított csatorna, amely logikailag az ELTE hálózat része. Így az Ön otthoni gépe olyanná válik, mintha fizikailag az irodájában lenne.

A VPN klienst és segédletet itt (VPN beállítások) találja!

FONTOS! HA Ön a VPN-t használja teljes hálózati forgalma átmegy az ELTE központi tűzfalán. Ezért ilyenkor ne hallgasson on-line streaminget, ne töltsön le, nézzen filmet, mert az az ELTE rendszerének túlterheléséhez vezethet!

A file-ok elérését, tárolását szolgáló AFS alkalmazás minden további nélkül elérhető otthonról is: (AFS beállítási segédlet).

Amennyiben az Ön levelezését már migráltuk az új o365-ös környezetbe (Ön az ÁJK-n, a BGGYK-n, a TÁTK-n, a SEK-en, a Kancellárián, az RKK_ban vagy a Rektori Kabinetben, az Egyetemi Könyvtárban vagy a Trefort Gimnáziumban dogozik, akkor levelezése az outlook.elte.hu alól, vagy az alábbi segédletekkel érhetők el: (Office 365 Felhasználói kézikönyv levelezéshez).

Amennyiben munkájához könyvtári erőforrásokra (adatbázisokra, folyóiratokra, stb.) van szüksége, tájékozódjon itt:

(https://konyvtar.elte.hu/hu/az-elte-adatbazisainak-e-konyveinek-otthonrol-torteno-elerese)

A Neptun otthoni eléréséhez (ha Ön Tanulmányi Osztályon, központi adminisztrációban dolgozik) tájékoztatást az alábbi helyen talál (Neptun natív kliens telepítési útmutató).

Amennyiben Önnek otthoni SAP hozzáférésre van szüksége, tájékoztatót az alábbi helyen talál:

(SAPGUI telepítési útmutató)

Csoportmunka-támogatásra, kommunikációra és iktatásra a Microsoft Teams-et javasoljuk. (Office 365 Teams használati útmutató)
A teams segítségével kollégáink az Ön otthoni gépén is tudnak segíteni, ha szükséges.

Minden egyéb esetben, ha kérdése, problémája van, keresse a kari ügyféltámogatókat az alábbi elérhetőségeken (https://iig.elte.hu/content/helyszini-tamogato-csoportok.t.16090?m=5500) címeken vagy a 411-6900/6800-ás telefonon!