SLA - Service Level Agreement
|
|
A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.
|
|
Azonosító adatok
|
Szolgáltatás megnevezése:
|
DHCP szolgáltatás
|
Adminisztratív kapcsolat:
|
Ritter Dávid
|
Technikai kapcsolat:
|
Kiss Bence
|
Szervezeti egység:
|
Adathálózati és telekommunikációs osztály
|
SLA verziószám:
|
1.0
|
Utolsó módosítás ideje:
|
2012.04.20.
|
A szolgáltatás leírása
|
Leírás:
|
Végponti számítógépek automatikus IP konfigurálása a "végponti kiszolgálás" nevű szolgáltatásnál megadott IP és MAC cím párosítás alapján.
|
A szolgáltatás igénylése
|
A szolgáltatást igényelhetik:
|
ELTE oktatók és dolgozók.
|
A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.
|
Az igénylőlap elérhető:
|
iig.elte.hu/vegpont_igenyles
|
A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:
|
|
"végponti kiszolgálás" nevű szolgáltatás igénylése statikus végponthoz. Az adott IP tartomány tulajdonsága az, hogy ez a szolgáltatás autómatikusan jár-e vagy sem.
|
Az igénylés átfutási ideje:
|
2 munkanap (maximum)
|
A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.
|
A sürgős igényhez csatolandó:
|
indoklás
|
A szolgáltató rendszer adatai
|
Leírás:
|
2 redundáns DHCP szerver (ISC dhcp3-as szoftverrel),
az alhálózat routerei továbbítják a DHCP kéréseket a szerverek felé.
|
A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:
|
|
B osztály - Intézményi szempontból kritikus.
|
A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei
|
A DHCP szolgáltatás végponti szolgáltatáshoz csatoltan vehető igénybe. A bejelentett gép IP konfigurációják köteles a felhasználó/rendszergazda un. "Automatikus konfigurálás" állapotba programozni. Értelem szerűen a számítógép fent jelzett bármely adatának módosulását a felhasználó köteles lejelenteni az erre hivatott módosító formanyomtatványon.
|
Felhasználói kapcsolattartás
|
Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:
|
- email-ben:
|
a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán.
|
- web portálon:
|
a(z) iig.elte.hu URL alatt.
|
A felhasználó problémájával fordulhat:
|
- személyesen:
|
Operátori Szolgálat, 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64
|
- telefonon:
|
Operátori Szolgálat, 372-2500/6800
|
- email-ben:
|
Operátori Szolgálat, operator@elte.hu
|
A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:
|
|
- Van-e link.
- Ellenőrizni a gép hálózati konfigurálását, hogy "Automatikus konfigurálás"-ra van-e állíva.
- Ellenőrizni, kapott-e IP címet az adott kapcsolat.
- Ha volt hálózati kártya vagy gép esetleg IP csere le lett-e jelentve.
- Ha mindent rendben talál hívja az operátori szolgálatot.
|
A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:
|
|
Hívjni az operátori szolgálatot.
|
A szolgáltatás műszaki paraméterei
|
Szolgáltatási időszak:
|
7x24 (minden nap, teljes idötartamban)
|
Rendelkezésre állás:
|
99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás)
|
A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:
|
|
Ellenőrizni a kapott IP címet egyezik-e az igényben leadottal. Ennek módja az operácios rendszertől függ. Amelyről a gép rendszergazdája vagy az operátori szolgálat tud felvilágosítást adni.
|
Rögzített karbantartási időszakok:
|
|
Minden nap 0 és 1 óra között, rövid maximum 30 másodperces kiesés, ami csak a redundanciát érinti.
|
A szolgáltatás MTBF értéke:
|
180 nap
|
A szolgáltatás technikai paraméterei:
|
|
ISC dhcp3-as szoftver,
telephelyi redundancia (Trefort kert: D gépterem, Lágymányos: Északi épületi gépterem)
DHCP válasz tipikusan 10 másodpercen belül, az IP cím ujrakonfigurálása operációs rendszertől függően maximum 20 másodperc alatt.
|