Ügyviteli rendszer szolgáltatások

 

 

Szolgáltatási szint megállapodás

SLA - Service Level Agreement


A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.


Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:  

DHCP szolgáltatás 

Adminisztratív kapcsolat:  

Ritter Dávid 

Technikai kapcsolat:  

Kiss Bence 

Szervezeti egység:  

Adathálózati és telekommunikációs osztály 

SLA verziószám:  

1.0 

Utolsó módosítás ideje:  

2012.04.20. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás: 

Végponti számítógépek automatikus IP konfigurálása a "végponti kiszolgálás" nevű szolgáltatásnál megadott IP és MAC cím párosítás alapján.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelhetik:  

ELTE oktatók és dolgozók. 

A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.

Az igénylőlap elérhető:  

iig.elte.hu/vegpont_igenyles 

A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:

 

"végponti kiszolgálás" nevű szolgáltatás igénylése statikus végponthoz. Az adott IP tartomány tulajdonsága az, hogy ez a szolgáltatás autómatikusan jár-e vagy sem.

Az igénylés átfutási ideje:  

2 munkanap (maximum) 

A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.

A sürgős igényhez csatolandó:  

indoklás 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás: 

2 redundáns DHCP szerver (ISC dhcp3-as szoftverrel),
az alhálózat routerei továbbítják a DHCP kéréseket a szerverek felé.

A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:

 

B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A DHCP szolgáltatás végponti szolgáltatáshoz csatoltan vehető igénybe. A bejelentett gép IP konfigurációják köteles a felhasználó/rendszergazda un. "Automatikus konfigurálás" állapotba programozni. Értelem szerűen a számítógép fent jelzett bármely adatának módosulását a felhasználó köteles lejelenteni az erre hivatott módosító formanyomtatványon.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:

- email-ben:  

a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán. 

- web portálon:  

a(z) iig.elte.hu URL alatt. 


A felhasználó problémájával fordulhat:

- személyesen:  

Operátori Szolgálat, 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 

- telefonon:  

Operátori Szolgálat, 372-2500/6800 

- email-ben:  

Operátori Szolgálat, operator@elte.hu 

A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:

 

- Van-e link.
- Ellenőrizni a gép hálózati konfigurálását, hogy "Automatikus konfigurálás"-ra van-e állíva.
- Ellenőrizni, kapott-e IP címet az adott kapcsolat.
- Ha volt hálózati kártya vagy gép esetleg IP csere le lett-e jelentve.
- Ha mindent rendben talál hívja az operátori szolgálatot.

A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:

 

Hívjni az operátori szolgálatot.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:  

7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 

Rendelkezésre állás:  

99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás) 

A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:

 

Ellenőrizni a kapott IP címet egyezik-e az igényben leadottal. Ennek módja az operácios rendszertől függ. Amelyről a gép rendszergazdája vagy az operátori szolgálat tud felvilágosítást adni.

Rögzített karbantartási időszakok:

 

Minden nap 0 és 1 óra között, rövid maximum 30 másodperces kiesés, ami csak a redundanciát érinti.

A szolgáltatás MTBF értéke:  

180 nap 

A szolgáltatás technikai paraméterei:

 

ISC dhcp3-as szoftver,
telephelyi redundancia (Trefort kert: D gépterem, Lágymányos: Északi épületi gépterem)
DHCP válasz tipikusan 10 másodpercen belül, az IP cím ujrakonfigurálása operációs rendszertől függően maximum 20 másodperc alatt.