Ügyviteli rendszer szolgáltatások

 

 

Szolgáltatási szint megállapodás

SLA - Service Level Agreement


A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.


Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:  

Caesar interaktív kiszolgálás és levelezés 

Adminisztratív kapcsolat:  

Ritter Dávid 

Technikai kapcsolat:  

Turi Péter 

Szervezeti egység:  

Informatikai szolgáltatási osztály 

SLA verziószám:  

1.0 

Utolsó módosítás ideje:  

2010.04.12. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás: 

Minden egyetemi polgár részére személyre szóló azonosító biztosítása a Caesar cluster interaktív szolgáltatásához (login nódus) és a cluster által nyújtott levelezési szolgáltatáshoz (IMAPS, POP3S, authentikált SMTP).

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelhetik:  

ELTE egyetemi polgárok (oktatók, dolgozók és hallgatók). 

A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.

Az igénylőlap elérhető:  

iig.elte.hu/igenylolapok 

A szolgáltatás on-line (ügyfélkapun keresztüli) igénylése: ugykezelo.elte.hu.

A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:

 

Név, születési idő, anyja neve, ETR azonosító, kar, szak

Az igénylés átfutási ideje:  

3 munkanap (maximum) 

A szolgáltatás sürgős módon nem igényelhető.

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás: 

A Caesar klasztert kb. egy tucat, egyenként viszonylag kisteljesítményű számítógép együttműködése alkotja. (Ezeket a gépeket a továbbiakban nódusoknak nevezzük.) A nódusok egy része login (bejelentkezési) feladatokat lát el, ezekre belépve egy GNU/Linux parancssoros környezetet kapunk. Más nódusok levelező- illetve news-szerverként üzemelnek.

A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:

 

C osztály - Védett adatokat tartalmaz. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A felhasználónak tilos olyan magatartást tanúsítani, ami lehetővé teszi mások számára a jogosulatlan felhasználást. Így különösen tilos a jelszó kölcsönadása, átruházása. Az ebből eredő károk a felhasználót terhelik.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:

- email-ben:  

a(z) eltenet-l@listserv.elte.hu levelezési listán. 


A felhasználó problémájával fordulhat:

- személyesen:  

Operátori Szolgálat , 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 

- telefonon:  

Operátori Szolgálat , 372-2500/6800 

- email-ben:  

operator@elte.hu 

A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:

 

Az Operátori Szolgálat értesítése telefonon, vagy az észlelés paramétereinek eljuttatása a system@caesar.elte.hu e-mail címre.

A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:

 

Az észlelés paramétereinek eljuttatása a system@caesar.elte.hu e-mail címre.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:  

7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 

Rendelkezésre állás:  

99 % (évi kb. 80 óra nem tervezett leállás) 

A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:

 

Az ELTE hálózatából az ELTE <"https://nagios.caesar.elte.hu/nagiosbp/cgi-bin/nagios-bp.cgi"> monitorozó rendszerébe belépve a Kerberos, LDAP, AFS és mailbox szolgáltatások egyidejű működése.<br>
<li>user: guest</li>
<li>passwd: guest</li>

Rögzített karbantartási időszakok:

 

Legalább 3 nappal előre bejelentett leállás, tanítási és munkaszüneti napon 8 és 14 óra között, illetve munkanapokon 20 és 24 óra között.

A szolgáltatás MTBF értéke:  

30 nap 

A szolgáltatás technikai paraméterei:

 Nincsen megadva.