Ügyviteli rendszer szolgáltatások

 

 

Szolgáltatási szint megállapodás

SLA - Service Level Agreement


A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.


Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:  

Végponti DNS szolgáltatás 

Adminisztratív kapcsolat:  

Ritter Dávid 

Technikai kapcsolat:  

Kiss Bence 

Szervezeti egység:  

Adathálózati és telekommunikációs osztály 

SLA verziószám:  

1.0 

Utolsó módosítás ideje:  

2012.04.20. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás: 

DNS bejegyzések elkészítése, módosítása, törlése az IIG által üzemeltetett zónákban. A zónák karbantartása. Név és IP cím feloldás biztosítása az ELTE DNS szerverei (lásd a "További dokumentumok"-nál) által a felhasználók számára.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelhetik:  

ELTE oktatók és dolgozók. 

A szolgáltatás E-mail-ben a(z) operator@elte.hu címen igényelhető.

A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.

Az igénylőlap elérhető:  

iig.elte.hu/dns_igenyles 

A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:

 

kért DNS név, domain, ip cím, bejelentő/üzemeltető adatai

Az igénylés átfutási ideje:  

2 munkanap (maximum) 

A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.

A sürgős igényhez csatolandó:  

indoklás, tanszékvezetői aláírás 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás: 

Redundáns DNS szerverek (mind hardver, mind szoftver), konfigurációs és zónák fájlok. Zóna adatbázisok valamint hozzájuk kapcsolódó zóna generáló szkriptek. A rekurzív névfeloldást biztosító nem ELTE-s DNS szerverek.

A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:

 

B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A DNS nevek igénylésekor figyelembe kell venni mind a nevekre vonatkozó szintaktikai szabályokat (csak angol karakterek, számok valamint a "-" jel, legalább 2 karakter legyen és betűvel kezdődjön), mind az tartalmának etikai mivoltát. A nem etikus, sértő, trágár, kirekesztő nevek bejegyzését a szolgáltatás üzemeltetője megtagadja.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:

- email-ben:  

a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán. 

- web portálon:  

a(z) iig.elte.hu URL alatt. 


A felhasználó problémájával fordulhat:

- személyesen:  

Operátori Szolgálat , 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 

- telefonon:  

Operátori Szolgálat , 372-2500/6800 

- email-ben:  

Operátori Szolgálat , operator@elte.hu 

A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:

 

Hívni az operátori szolgálatot telefonon, vagy felkeresni őket személyesen.

A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:

 

Gyűjtse össze azokat az adatokat (pl. log file részlet) amik a szándékos rosszindulatú tevékenységre vagy annak kísérletére utalnak és forduljon az operátori szolgálathoz.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:  

7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 

Rendelkezésre állás:  

99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás) 

A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:

 

Bármely bejegyzett elte.hu-ra végződő DNS név lekérdezée az nslookup parancs segítségével. (pl.: nslookup www.elte.hu)
Bármely bejegyzett nem elte.hu-s DNS név lekérdezése, hasonló módon. (pl.: nslookup www.google.com)

Rögzített karbantartási időszakok:

 

Minden előre legalább 3 nappal bejelentett, munkaidőn kívüli szolgáltatás szünet, maximum 1 óra időtartamban.

A szolgáltatás MTBF értéke:  

365 nap 

A szolgáltatás technikai paraméterei:

 

Elfogadott DNS válasz idők:
- elte.hu végű DNS nevek feloldására: < 100 msec,
- nem elte.hu végű létező nevek feloldására: < 1000 msec,
- nem elte.hu végű nem létező nevek feloldási kísérletére: < 2000 msec.