SLA - Service Level Agreement
|
|
A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.
|
|
Azonosító adatok
|
Szolgáltatás megnevezése:
|
Központi levél továbbítás
|
Adminisztratív kapcsolat:
|
Ritter Dávid
|
Technikai kapcsolat:
|
Debreceni Dalma
|
Szervezeti egység:
|
Informatikai szolgáltatási osztály
|
SLA verziószám:
|
1.0
|
Utolsó módosítás ideje:
|
2010.02.08.
|
A szolgáltatás leírása
|
Leírás:
|
Egyetemünkre bejövő levelek fogadása és továbbítása. Egyetemünkről kimenő levelek fogadása és továbbítása.
Központi spam jelölés, vírus szűrés.
Az önálló levelező szervert üzemeltetők a felhasználóiknak továbbadhatják, mint SMTP relay szolgáltatást.
|
A szolgáltatás igénylése
|
A szolgáltatást igényelheti:
|
meghatározott felhasználói kör:
Önálló levelező szervert üzemeltetők.
|
A szolgáltatás E-mail-ben a(z) postmaster@elte.hu címen igényelhető.
|
A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:
|
|
<ul><li>felelős <li>technikai kontakt <li>elérhetőség <li>szerver neve <li>szerver leírása <li>várható forgalom becslése.
|
Az igénylés átfutási ideje:
|
5 hét (maximum)
|
A szolgáltatás sürgős módon nem igényelhető.
|
A szolgáltató rendszer adatai
|
Leírás:
|
Három független gép, két független telephelyen.
|
A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:
|
|
B osztály - Intézményi szempontból kritikus.
|
A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei
|
<ul><li>Legalább 1000 élő felhasználó és napi 10000-nél több levél.
<li>A levelezésről szóló log-bejegyzések legalább 3 hónapra visszamenőleg történő archiválása.
<li>Aktív válaszadás 3 munkanapon belül a felmerülő problémákra.
<li>Gond esetén az IIG-nek azonnali beavatkozási joga van, mely a problémás gép levélforgalmának leállítását is jelentheti a probléma megoldásáig. A kivételes helyzetről az IIG-nek nem kötelessége előre tájékoztatni a szerver üzemeltetőjét.
<li>Az IIG előzetes bejelentés nélkül szúrópróbaszerűen ellenőrzi az ismert közvetlen SMTP hozzáférésű gépeket.
<li>Felhasználói számára biztosítson SLA-t.
|
Felhasználói kapcsolattartás
|
Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:
|
- email-ben:
|
a(z) eltenet-l@listserv.elte.hu levelezési listán.
|
A felhasználó problémájával fordulhat:
|
- személyesen:
|
Operátori Szolgálat, 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64
|
- telefonon:
|
Operátori Szolgálat, 372-2500/6800
|
- email-ben:
|
operator@elte.hu
|
A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:
|
|
Operátori Szolgálat értesítése.
|
A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:
|
|
Operátori Szolgálat értesítése.
|
A szolgáltatás műszaki paraméterei
|
Szolgáltatási időszak:
|
7x24 (minden nap, teljes idötartamban)
|
Rendelkezésre állás:
|
99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás)
|
A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:
|
|
Próbalevelekkel 5 percenként történő tesztelés, logelemzés.
|
Rögzített karbantartási időszakok:
|
|
Öt nappal előre bejelentett, maximum 1 órás leállás karbantartási céllal. Ezen kívül a gép működését biztosító infrastruktúrák (hálózat, áram) kimaradása esetén sem működik a szolgáltatás. Ez legalább 3 nappal előre bejelentett leállás, tanítási és munkaszüneti napon 8 és 14 óra között, illetve munkanapokon 20 és 24 óra között.
|
A szolgáltatás MTBF értéke:
|
180 nap
|
A szolgáltatás technikai paraméterei:
|
|
Az egyértelműen vírus vagy spam levelek átvételét a szerver megtagadja, így az a küldő félnél marad, tehát nem továbbítódik.
A levelek fogadása és megfelelő helyre továbbítása fél órán belül történik. Amennyiben a célszerver nem fogadja el a levelet, úgy maximum 2 hétig tároljuk és próbáljuk továbbítani azt. Amennyiben nem sikerül továbbítani, úgy erről a feladó értesítést kap.
A spam minősítés az RFC2822 headerben X-ELTE-Spam kezdetű sorokkal történik.
|