Ügyviteli rendszer szolgáltatások

 

 

Szolgáltatási szint megállapodás

SLA - Service Level Agreement


A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.


Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:  

Gerinchálózati szolgáltatás 

Adminisztratív kapcsolat:  

Ritter Dávid 

Technikai kapcsolat:  

Kiss Bence 

Szervezeti egység:  

Adathálózati és telekommunikációs osztály 

SLA verziószám:  

1.0 

Utolsó módosítás ideje:  

2014.05.29. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás: 

Közvetlen, nagy sávszélességű optikai vagy rádiós kapcsolat az ELTE redundáns elosztó gerinchálózatára a topológiában legközelebbi gerinchálózati berendezés segítségével. Lehetőség van korlátozott mértékben routing és trunking információk átvitelére is.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelheti:  

meghatározott felhasználói kör:
kari hálózatfelelősök vagy épületfelelősök igényelhetik. 

A szolgáltatás E-mail-ben a(z) netadmin@noc.elte.hu címen igényelhető.

A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:

 

indoklás, pontos helyszín, igényelt sávszélesség, csatlakozó felület típusa

Az igénylés átfutási ideje:  

14 munkanap (maximum) 

A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.

A sürgős igényhez csatolandó:  

Indoklás, vezetői aláírás. 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás: 

Az ELTENET gerinchálózati berendezései (router-ek, switch-ek, tűzfalak és egyéb speciális aktív eszközök), a hálózati alapszolgáltatásokat nyújtó szerverek (DNS, DHCP, LOG és konfigurációkezelés), valamint a fizikai kapcsolatot biztosító optikai és rádiófrekvenciás kapcsolatok és berendezéseik.

A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:

 

B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A gerinchálózati kapcsolat segítségével a felhasználóknak biztosított hálozati hozzáférés csak az egyetemi munka és magánjellegü kommunikáció céljaira vehető igénybe, azon az egyetemmel közvetlen kapcsolatban nem levő üzleti tevékenység nem folytatható. A szolgáltatást igénylő köteles a felhasználóival az ELTE internet szolgáltatójának, az NIIF Intézetnek az AUP-ját megismertetni és betartatni. Különös tekintettel köteles a felhasználó hálózaton folytatott tevékenysége során egyetemi polgárhoz méltóan viselkedni, mások vallási, erkölcsi politikai és világnézeti álláspontját tiszteletben tartani. Az igényelt gerinchálózati kapcsolaton keresztül tilos minden olyan tevékenység, ami más rendszerekben biztonsági eseményt okozhat (azok nem rendeltetésszerű használatát vagy biztonsági rendszerének megkerülését jelenti, illetve biztonsági rendszeréről nem publikus információt szerez). A kapcsolat használója köteles a korlátos erőforrásokkal takarékoskodni.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:

- email-ben:  

a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán. 

- web portálon:  

a(z) iig.elte.hu URL alatt. 


A felhasználó problémájával fordulhat:

- személyesen:  

Operátori Szolgálat , 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 

- telefonon:  

Operátori Szolgálat , 372-2500/6800 

- email-ben:  

Operátori Szolgálat , operator@elte.hu 

A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:

 

Tájékozódjon a tanszéki hálózati felelőstől, illetve az IIG webportáljáról, hogy van-e a jelen időszakra meghirdetett hálózati leállás. Amennyiben nincsen, akkor próbálja meg a szolgáltatás rendelkezésre állásánál leírt kritériumok meglétét ellenőrizni. Ha valamelyik szolgáltatási tulajdonság nem áll fenn, akkor forduljon az operátori szolgálathoz.

A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:

 

Gyűjtse össze azokat az adatokat (pl. log file részlet) amik a szándékos rosszindulatú tevékenységre vagy annak kísérletére utalnak és forduljon az operátori szolgálathoz.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:  

7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 

Rendelkezésre állás:  

99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás) 

A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:

 

- a gerinchálózati kapcsolatot fogadó berendezésben az L2-es kapcsolatot jelző link status-nak UP állapotban kell lennie.
- a hálózati topológiában legközelebbi gerinchálózati berendezésnek a megadott csomagvesztési és késleltetési paramétereken belül válaszolnia kell az ICMP (ping) csomagokra.
- az ELTE névszervereinek (darmol.elte.hu és filippa.elte.hu) megfelelő névfeloldási szolgáltatást kell adniuk.
- egy ELTE-s és egy NIIF-es publikus, más helyről aktuálisan elérhető alkalmazás szerverre (pl. web) lehetséges legyen kapcsolódni.

Rögzített karbantartási időszakok:

 

Minden tanítási- és munkaszünneti napokon 8 és 14 óra között.

A szolgáltatás MTBF értéke:  

180 nap 

A szolgáltatás technikai paraméterei:

 

Elfogadott ICMP válaszidök (1 csomag/másodperc, legkisebb csomagméret esetén):
- ELTE-n belül, minimum 100 Mbit/s optikai kapcsolatok esetén: < 5 msec