.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv ELTE - Dolgozói Önkiszolgáló Portál Ügyfélkapu
 
Nyomtatható verzió Nagyobb felbontás
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
  MX rekordok kezelése

Az ELTE IIG a DNS szolgáltatást ú.n. split DNS technológiával oldja meg,
mely során az ELTE DNS szolgáltatása más MX rekordokat ad vissza külső és
belső kérések esetén.

Ennek oka, hogy a hatályos ELTENET szabályozások kimondják, hogy az
ELTENET-en belülről nincs lehetőség olyan levelező szervert üzemeltetni,
amely a központi levelező-szervereket megkerülve fogadnak leveleket (azaz a
25-ös TCP port nem elérhető kívülről, az minden gépen szűrve van).

Azért, hogy az Ön levelezőszerveréhez a lehető leggyorsabban eljusson a
levél, a DNS a külvilág felé ezt a szűrési szabályt figyelembe véve küldi
az MX rekordokat, tehát ha egy külső gépről lekérdezi pl. a caesar.elte.hu
MX rekordját, akkor a következő választ kapja:

$ dig caesar.elte.hu -t MX
caesar.elte.hu. 7200 IN MX 100 mx2.mail.elte.hu.
caesar.elte.hu. 7200 IN MX 100 mx3.mail.elte.hu.

Míg, ha ugyanezt az ELTENET-en belülről teszi akkor:

$ dig caesar.elte.hu -t MX
caesar.elte.hu. 7200 IN MX 10 mailbox1.caesar.elte.hu.
caesar.elte.hu. 7200 IN MX 100 mx2.mail.elte.hu.
caesar.elte.hu. 7200 IN MX 100 mx3.mail.elte.hu.

Ezt a megoldást nevezik split DNS-nek, ezzel elkerülhető az, hogy a
kívülről érkező levelet a felelős kiszolgáló, a fenti esetben pl. a
mailbox1.caesar.elte.hu gépnek próbálja meg először kiküldeni majd csak
később az központi szervereknek.
Erre azért van szükség, mert bizonyos MTA implementációk nem megfelelően kezelik az újrapróbálkozást, illetve így az
első hibás próbálkozás beiktatta várakozás is kiiktatható.

.:   Portálkezelői menü   •   Tartalom módosítása   •  Utolsó módosítás: 2010.10.19.   :.
 
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
Változás az O365 regisztrációval kapcsolatban
Tisztelt Munkatársunk,
2018.12.01-től megszűnik az eduid-n keresztüli o365 regisztráció (otthoni Office programcsomag letöltése). Ehelyett aktív jogviszonnyal rendelkező, caesar azonosítóhoz kötjük a belépést, így regisztrálni nem szükséges. Részletek »
Központi hiba hálózati tárhelyek elérésevel
Tisztelt Munkatársunk,

Egy központi hiba miatt jelenleg nem elérhető a hálózati tárhelyszolgáltatásunk. Részletek »
Tájékoztatás zsaroló levelekkel kapcsolatban
Tisztelt Munkatársunk,

2018 júliusa óta újabb, összetett csalás/fenyegetés érkezhet az Ön otthoni vagy hivatali email címére. A levelek általában azt a sémát követik, hogy Önt valamilyen kellemetlen szituációval (pornográf tartalom fogyasztása, nem munkával összefüggő tartalmak böngészése, stb.) hozzák összefüggésbe, általában jelzik, hogy átvették az irányítást a gépe/webkamerája fölött és bizonyítékként valós jelszót vagy email cím/jelszó párost mellékelnek. Részletek »
SPSS megállapodás
Aláírásra került az SPSS statisztikai szoftvercsomag használatára vonatkozó új, 2019. október 31-ig érvényes megállapodás. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
 
  © 2 0 1 8  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734    •   
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Diszpécserek – Telefon: 1 411 6500 /6800    •    Info: Call center