.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv Gazdasági rendszerek Ügyfélkapu
 
 »   Menü    »   Dokumentumok    »   Szolgáltatási szint megállapodások  
    Nagyobb felbontás
   
   
   
 
Dokumentumok  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szolgáltatási szint
 megállapodások
 
   
   
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
Szolgáltatási szint megállapodás
SLA - Service Level Agreement

A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.

Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:   Végponti DNS szolgáltatás 
Adminisztratív kapcsolat:   Ritter Dávid 
Technikai kapcsolat:   Kiss Bence 
Szervezeti egység:   Adathálózati és telekommunikációs osztály 
SLA verziószám:   1.0 
Utolsó módosítás ideje:   2012.04.20. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás:  DNS bejegyzések elkészítése, módosítása, törlése az IIG által üzemeltetett zónákban. A zónák karbantartása. Név és IP cím feloldás biztosítása az ELTE DNS szerverei (lásd a "További dokumentumok"-nál) által a felhasználók számára.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelhetik:   ELTE oktatók és dolgozók. 
A szolgáltatás E-mail-ben a(z) operator@ludens.elte.hu címen igényelhető.
A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.
Az igénylőlap elérhető:   iig.elte.hu/dns_igenyles 
A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:
kért DNS név, domain, ip cím, bejelentő/üzemeltető adatai
Az igénylés átfutási ideje:   2 munkanap (maximum) 
A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.
A sürgős igényhez csatolandó:   indoklás, tanszékvezetői aláírás 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás:  Redundáns DNS szerverek (mind hardver, mind szoftver), konfigurációs és zónák fájlok. Zóna adatbázisok valamint hozzájuk kapcsolódó zóna generáló szkriptek. A rekurzív névfeloldást biztosító nem ELTE-s DNS szerverek.
A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:
  B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A DNS nevek igénylésekor figyelembe kell venni mind a nevekre vonatkozó szintaktikai szabályokat (csak angol karakterek, számok valamint a "-" jel, legalább 2 karakter legyen és betűvel kezdődjön), mind az tartalmának etikai mivoltát. A nem etikus, sértő, trágár, kirekesztő nevek bejegyzését a szolgáltatás üzemeltetője megtagadja.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:
- email-ben:   a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán. 
- web portálon:   a(z) iig.elte.hu URL alatt. 

A felhasználó problémájával fordulhat:
- személyesen:   Operátori Szolgálat , 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 
- telefonon:   Operátori Szolgálat , 372-2500/6800 
- email-ben:   Operátori Szolgálat , operator@elte.hu 
A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:
Hívni az operátori szolgálatot telefonon, vagy felkeresni őket személyesen.
A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:
Gyűjtse össze azokat az adatokat (pl. log file részlet) amik a szándékos rosszindulatú tevékenységre vagy annak kísérletére utalnak és forduljon az operátori szolgálathoz.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:   7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 
Rendelkezésre állás:   99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás) 
A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:
Bármely bejegyzett elte.hu-ra végződő DNS név lekérdezée az nslookup parancs segítségével. (pl.: nslookup www.elte.hu)
Bármely bejegyzett nem elte.hu-s DNS név lekérdezése, hasonló módon. (pl.: nslookup www.google.com)
Rögzített karbantartási időszakok:
Minden előre legalább 3 nappal bejelentett, munkaidőn kívüli szolgáltatás szünet, maximum 1 óra időtartamban.
A szolgáltatás MTBF értéke:   365 nap 
A szolgáltatás technikai paraméterei:
Elfogadott DNS válasz idők:
- elte.hu végű DNS nevek feloldására: < 100 msec,
- nem elte.hu végű létező nevek feloldására: < 1000 msec,
- nem elte.hu végű nem létező nevek feloldási kísérletére: < 2000 msec.
                                   
.:   Portálkezelői menü  •   Tartalom módosítása  :.
 
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
EuroOffice irodai alkalmazáscsomag minden ELTE-polgárnak
2015. február 17-től a szoftver.elte.hu-n minden ELTE-polgár számára 1 évig elérhető az EuroOffice programcsomag. Részletek »
Újabb e-mail csatolmányként terjedő vírus
Ismét e-mail csatolmányként terjedő vírusra kell felhívnunk felhasználóink figyelmét: Részletek »
 
  © 2 0 0 6 - 2 0 1 6  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734   •  
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Operátori szolgálat – Cím: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány. 1/A.    •    Telefon: 1 372 2500 /6800    •    Fax: 1 372 2991    •   
Email: operator@elte.hu    •    Web: Operátorok