.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv Gazdasági rendszerek Ügyfélkapu
 
 »   Menü    »   Dokumentumok    »   Szolgáltatási szint megállapodások  
    Nagyobb felbontás
   
   
   
 
Dokumentumok  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szolgáltatási szint
 megállapodások
 
   
   
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
Szolgáltatási szint megállapodás
SLA - Service Level Agreement

A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.

Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:   Struktúrált hálózati végpont kiszolgálás 
Adminisztratív kapcsolat:   Ritter Dávid 
Technikai kapcsolat:   Kiss Bence 
Szervezeti egység:   Adathálózati és telekommunikációs osztály 
SLA verziószám:   1.0 
Utolsó módosítás ideje:   2013.05.30. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás:  Mindazon épületekben, amik gyengeáramú kábelezése megfelel a Cat5, CAT5-E vagy CAT6 struktúrált kábelezési szabványoknak, a felhasználó igényelheti az UTP felületű struktúrált hálózati végpont aktiválását. Az aktivált végpont lehetőséget biztosít az ELTE hálózatához történő kapcsolódásra, ha a csatlakozó számítógép az elfogadott igényléskor megadott adatokat használja forgalmazáskor.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelhetik:   ELTE oktatók és dolgozók. 
A szolgáltatás igénylőlapon igényelhető.
Az igénylőlap elérhető:   iig.elte.hu/vegpont_igenyles 
A szolgáltatás on-line (ügyfélkapun keresztüli) igénylése: ugykezelo.elte.hu.
A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:
végponti jelzet, IP cím, gépnév, ethernet cím, bejelentő/üzemeltető adatai
Az igénylés átfutási ideje:   2 munkanap (maximum) 
A szolgáltatás sürgős módon is igényelhető.
A sürgős igényhez csatolandó:   Indoklás, vezetői aláírás. 

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás:  Az ELTENET hálózati disztribuciós berendezései (azon aktív eszközök, amikhez a felhasználók számítógépei hálózati szinten (L2) kapcsolódnak), valamint azon berendezések és összeköttetések, amig a disztribúciós eszközöket a gerinchálózathoz kapcsolják, illetve felügyelik.
A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:
  B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

A strukturált végponti szolgáltatás csak az egyetemi munka és magánjellegü kommunikáció céljaira vehető igénybe, azon az egyetemmel közvetlen kapcsolatban nem levö üzleti tevékenység nem folytatható. A felhasználó köteles az ELTE internet szolgáltatójának, az NIIF Intézetnek az AUP-ját megismerni és betartani. Különös tekintettel köteles a felhasználó hálózaton folytatott tevékenysége során egyetemi polgárhoz méltóan viselkedni, mások vallási, erkölcsi politikai és világnézeti álláspontját tiszteletben tartani. Az igényelt struktúrált hálózati végponton keresztül tilos minden olyan tevékenység, ami más rendszerekben biztonsági eseményt okozhat (azok nem rendeltetésszerű használatát vagy biztonsági rendszerének megkerülését jelenti, illetve biztonsági rendszeréről nem publikus információt szerez).
Azon végpontok hálózati forgalmát, amelyeket nem felelnek meg a fentebbi elvárásoknak figyelmeztetés nélkül korlátozhatjuk. Ezen korlátozást az elvárható felhasználói beavatkozás dokumentálását követően egy munkanapon belül megszüntetjük.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:
- email-ben:   a(z) eltenet-l@listbox.elte.hu levelezési listán. 
- web portálon:   a(z) iig.elte.hu URL alatt. 

A felhasználó problémájával fordulhat:
- személyesen:   Operátori Szolgálat , 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64. szoba. 
- telefonon:   Operátori Szolgálat , 372-2500/6800 
- email-ben:   Operátori Szolgálat , operator@elte.hu 
A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:
Tájékozódjon a tanszéki hálózati felelőstől, illetve az IIG webportáljáról, hogy van-e a jelen időszakra meghirdetett hálózati leállás. Amennyiben nincsen, akkor próbálja meg a szolgáltatás rendelkezésre állásánál leírt kritériumok meglétét ellenőrizni. Ha valamelyik szolgáltatási tulajdonság nem áll fenn, akkor forduljon az operátori szolgálathoz.
A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:
Gyűjtse össze azokat az adatokat (pl. log file részlet) amik a szándékos rosszindulatú tevékenységre vagy annak kísérletére utalnak és forduljon az operátori szolgálathoz.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:   7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 
Rendelkezésre állás:   99 % (évi kb. 80 óra nem tervezett leállás) 
A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:
- a hálózati kapcsolatot fogadó számítógépben az L2-es kapcsolatot jelző link status LED-nek világítania kell.
- a default gateway címen elérhető hálózati berendezésnek a megadott csomagvesztési és késleltetési paramétereken belül válaszolnia kell az ICMP (ping) csomagokra.
- az ELTE névszervereinek (darmol.elte.hu és filippa.elte.hu) megfelelő névfeloldási szolgáltatást kell adniuk.
- egy ELTE-s és egy NIIF-es publikus, más helyről aktuálisan elérhető alkalmazás szerverre (pl. web) lehetséges legyen kapcsolódni.
Rögzített karbantartási időszakok:
Minden munkaszüneti napon 8 és 14, valamint munkanapokon 20 óra és 24 óra között.
A szolgáltatás MTBF értéke:   60 nap 
A szolgáltatás technikai paraméterei:
Elfogadott ICMP válaszidök (1 csomag/másodperc, legkisebb csomagméret esetén):
- ELTE-n belül: < 5 msec (100 Mbit/s esetén) - ELTE-n belül: 200 db/sec
- ELTE-n kivül: 100 db/sec
Effektiv átviteli teljesitmény UDP csomagokra:
- 10 mbit/sec végpont esetén: 500 kbyte/sec minimum
- 100 mbit/sec végpont esetén: 4 mbyte/sec minimum.
Tolerálható hiba: < 0.1 csomagvesztés.
                                   
.:   Portálkezelői menü  •   Tartalom módosítása  :.
 
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
EuroOffice irodai alkalmazáscsomag minden ELTE-polgárnak
2015. február 17-től a szoftver.elte.hu-n minden ELTE-polgár számára 1 évig elérhető az EuroOffice programcsomag. Részletek »
Újabb e-mail csatolmányként terjedő vírus
Ismét e-mail csatolmányként terjedő vírusra kell felhívnunk felhasználóink figyelmét: Részletek »
 
  © 2 0 0 6 - 2 0 1 6  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734   •  
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Operátori szolgálat – Cím: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány. 1/A.    •    Telefon: 1 372 2500 /6800    •    Fax: 1 372 2991    •   
Email: operator@elte.hu    •    Web: Operátorok