.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv Gazdasági rendszerek Ügyfélkapu
 
 »   Menü    »   Dokumentumok    »   Szolgáltatási szint megállapodások  
    Nagyobb felbontás
   
   
   
 
Dokumentumok  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szolgáltatási szint
 megállapodások
 
   
   
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
Szolgáltatási szint megállapodás
SLA - Service Level Agreement

A szolgáltatási szint megállapodás a szolgáltatás használatát igénylő felhasználó és a szolgáltatást nyújtó szervezeti egység között jön létre és a szolgáltatás pontos tartalmát, paramétereit, valamint a felek lehetőségeit és kötelezettségeit tartalmazza. A megállapodás az igénylés elfogadásával lép életbe.

Azonosító adatok

Szolgáltatás megnevezése:   Központi levél továbbítás 
Adminisztratív kapcsolat:   Ritter Dávid 
Technikai kapcsolat:   Debreceni Dalma 
Szervezeti egység:   Informatikai szolgáltatási osztály 
SLA verziószám:   1.0 
Utolsó módosítás ideje:   2010.02.08. 

A szolgáltatás leírása

 Leírás:  Egyetemünkre bejövő levelek fogadása és továbbítása. Egyetemünkről kimenő levelek fogadása és továbbítása.
Központi spam jelölés, vírus szűrés.
Az önálló levelező szervert üzemeltetők a felhasználóiknak továbbadhatják, mint SMTP relay szolgáltatást.

A szolgáltatás igénylése

A szolgáltatást igényelheti:   meghatározott felhasználói kör:
Önálló levelező szervert üzemeltetők. 
A szolgáltatás E-mail-ben a(z) elte.hu>postmasterelte.hu címen igényelhető.
A sikeres igényléshez az alábbi adatok szükségesek:
<ul><li>felelős <li>technikai kontakt <li>elérhetőség <li>szerver neve <li>szerver leírása <li>várható forgalom becslése.
Az igénylés átfutási ideje:   5 hét (maximum) 
A szolgáltatás sürgős módon nem igényelhető.

A szolgáltató rendszer adatai

 Leírás:  Három független gép, két független telephelyen.
A szolgáltató rendszer ITSZ besorolása:
  B osztály - Intézményi szempontból kritikus. 

A szolgáltatás igénybevevőjének kötelezettségei

<ul><li>Legalább 1000 élő felhasználó és napi 10000-nél több levél.
<li>A levelezésről szóló log-bejegyzések legalább 3 hónapra visszamenőleg történő archiválása.
<li>Aktív válaszadás 3 munkanapon belül a felmerülő problémákra.
<li>Gond esetén az IIG-nek azonnali beavatkozási joga van, mely a problémás gép levélforgalmának leállítását is jelentheti a probléma megoldásáig. A kivételes helyzetről az IIG-nek nem kötelessége előre tájékoztatni a szerver üzemeltetőjét.
<li>Az IIG előzetes bejelentés nélkül szúrópróbaszerűen ellenőrzi az ismert közvetlen SMTP hozzáférésű gépeket.
<li>Felhasználói számára biztosítson SLA-t.

Felhasználói kapcsolattartás

Az üzemzavarokkal kapcsolatos információk elérhetők:
- email-ben:   a(z) eltenet-llistserv.elte.hu levelezési listán. 

A felhasználó problémájával fordulhat:
- személyesen:   Operátori Szolgálat, 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 6. em. 6.126/6.64 
- telefonon:   Operátori Szolgálat, 372-2500/6800 
- email-ben:   operatorcaesar.elte.hu 
A felhasználónak javasolt teendők a szolgáltatás kimaradásának észlelése esetén:
Operátori Szolgálat értesítése.
A felhasználónak javasolt teendők biztonsági esemény észlelése esetén:
Operátori Szolgálat értesítése.

A szolgáltatás műszaki paraméterei

Szolgáltatási időszak:   7x24 (minden nap, teljes idötartamban) 
Rendelkezésre állás:   99.9 % (évi kb. 8 óra nem tervezett leállás) 
A rendelkezésre állás (a szolgáltatás elérhetőségének) hivatalos mérési módja:
Próbalevelekkel 5 percenként történő tesztelés, logelemzés.
Rögzített karbantartási időszakok:
Öt nappal előre bejelentett, maximum 1 órás leállás karbantartási céllal. Ezen kívül a gép működését biztosító infrastruktúrák (hálózat, áram) kimaradása esetén sem működik a szolgáltatás. Ez legalább 3 nappal előre bejelentett leállás, tanítási és munkaszüneti napon 8 és 14 óra között, illetve munkanapokon 20 és 24 óra között.
A szolgáltatás MTBF értéke:   180 nap 
A szolgáltatás technikai paraméterei:
Az egyértelműen vírus vagy spam levelek átvételét a szerver megtagadja, így az a küldő félnél marad, tehát nem továbbítódik.
A levelek fogadása és megfelelő helyre továbbítása fél órán belül történik. Amennyiben a célszerver nem fogadja el a levelet, úgy maximum 2 hétig tároljuk és próbáljuk továbbítani azt. Amennyiben nem sikerül továbbítani, úgy erről a feladó értesítést kap.
A spam minősítés az RFC2822 headerben X-ELTE-Spam kezdetű sorokkal történik.
                                   
.:   Portálkezelői menü  •   Tartalom módosítása  :.
 
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
EuroOffice irodai alkalmazáscsomag minden ELTE-polgárnak
2015. február 17-től a szoftver.elte.hu-n minden ELTE-polgár számára 1 évig elérhető az EuroOffice programcsomag. Részletek »
Újabb e-mail csatolmányként terjedő vírus
Ismét e-mail csatolmányként terjedő vírusra kell felhívnunk felhasználóink figyelmét: Részletek »
 
  © 2 0 0 6 - 2 0 1 6  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734   •  
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Operátori szolgálat – Cím: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány. 1/A.    •    Telefon: 1 372 2500 /6800    •    Fax: 1 372 2991    •   
Email: operator@elte.hu    •    Web: Operátorok