.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv ELTE - Dolgozói Önkiszolgáló Portál Ügyfélkapu
 
 »   Menü    »   Az Informatikai Igazgatóságról  
Nyomtatható verzió Nagyobb felbontás
   
   
   
   
   
 
 
Az Informatikai
 Igazgatóság
 
 
 
 
 
 
 
   
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
  Az Informatikai Igazgatóság

Kedves Látogatónk,

az ELTE Informatikai Igazgatósága az egyetem informatikai szolgáltatásainak biztosításáért felelős szervezeti egység. Mielőtt bővebben kifejtenénk, mit is takar ez pontosan, röviden összeállítottuk az Ön számára, hogy mivel kapcsolatban találhat információt, segítséget ezen a portálon.

Ha Ön hallgató:

  • Hálózattal, WiFi-vel, levelezéssel, tárhellyel, saját honlapjával kapcsolatos információkat talál

  • Megtalálhatja, hogy mihez, milyen módon férhet hozzá, mit kell ehhez tennie, milyen technikai lehetőségeket tudunk biztosítani

  • On-line igényelhet hozzáférést, jogosultságot a különböző szolgáltatásokhoz

  • Megtalálhatja azokat a kontaktokat, ahova probléma vagy kérdés esetén fordulhat

Ha Ön oktató/kutató:

  • A fentebb felsoroltakon kívül tájékozódhat az olyan kutatástámogatási lehetőségekről, mint a szuperszámítástechnikai erőforrások, a VPN szolgáltatás vagy a videokonferencia

  • Informálódhat az intézménymenedzsment rendszerek biztosította lehetőségeiről (pl. szervezeti egység vezetők vagy pályázati témavezetők)

  • Hibát jelenthet be és igénylést nyújthat be olyan szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a kommunikációs hálózat, a hagyományos vagy mobiltelefon szolgáltatások

  • Kérhet személyes konzultációt, szaktanácsot informatikai tárgyú fejlesztésekkel, projektekkel kapcsolatban

Az informatikai szolgáltatásról

Ezen a honlapon sokszor találkozhatnak a "szolgáltatás" fogalmával. Az Informatikai Igazgatóság munkájának alapvető szervező elve, hogy a technológiai elemeket és az emberi interakciót egységes, definiált, szabályozott, Önök által megismerhető és ellenőrizhető módon, azaz szolgáltatásként biztosítsa az Önök számára. Ezen törekvésünket az ITIL nevű nemzetközi, az informatikai szolgáltatás módszertanát összefoglaló ajánlásgyűjteményre alapozzuk.

Tények és adatok

Az ELTE Informatikai Igazgatósága jelenleg több, mint 30.000 felhasználót szolgál ki, két nagy géptermében és több, mint 60 rendezőjében közel 1000 eszközt üzemeltet. Munkatársai rendszeres előadói a szakmai konferenciáknak, többen konzultánsként külső nagy rendszereken is dolgoztak/dolgoznak. Az egyetem gigabites belső hálózati szegmensei, VoIP (Voice Over IP) alkalmazásai, redundáns központi háttértároló rendszere, központi autentikációs köztes (middleware) rendszere a hazai felsőoktatásban technológiai vagy módszertani szempontból élenjárónak tekinthetők. Mindezzel azt kívánjuk biztosítani, hogy a legnagyobb magyar egyetem polgárai a kor színvonalának megfelelő, munkájukat segítő, az információáramlást, a kapcsolattartást, az oktatás és a kutatás szabadságát egyaránt támogató "informatikai hátországot" érezhessenek maguk mögött.

Mindehhez nagy szükségünk van a felhasználói oldalra - visszajelzéseire, támogatására, a közös munkára. Ezért kérjük, forduljon hozzánk bizalommal, ossza meg velünk elképzeléseit, javaslatait és nyugodtan kritizálja azt, amivel elégedetlen. A mi munkánk eredményessége elsősorban a felhasználói elégedettséggel mérhető.

Üdvözlettel:

Ritter Dávid , igazgató

Email: ritter.david@iig.elte.hu

ELTE Informatikai Igazgatóság - a jövő szolgálatában

.:   Portálkezelői menü   •   Tartalom módosítása   •  Utolsó módosítás: 2016.11.23.   :.
 
Ismételt hálózatkarbantartási munkálatok
Kedves Felhasználóink!

Hálózatkarbantartási munkálatok miatt 2019.09.01 9:00 és 16:00 között központi szolgáltatásaink nem lesznek elérhetőek. Ebben az időszakban a telefonszolgáltatás is szünetelni
fog. Részletek »
Hálózatkarbantartási munkálatok
Tisztelt Felhasználók!

Július 5. (péntek) 18 órától július 6. (szombat) 14 óráig az ELTE gerinchálózati fejlesztést hajt végre, melynek következtében hálózati (és ebből adódóan szolgáltatás) kimaradások léphetnek fel. Részletek »
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
SPF szabály bevezetése
Tisztelt Felhasználók!

Az SPF egy olyan standard, amit gyakorlatilag mindenki bevezet a spam elleni harcban, nem tudjuk megtenni, hogy mi ne vezessük be, miután egyre többen hagyatkoznak rá spamszűrés hangolásnál. Részletek »
MATLAB Standard Campus licenc
A campus licenc egy olyan, 12 hónapos periódusra vonatkozó, évente megújítható egyetemi licenc, amellyel az egyetem minden hallgatója, minden oktatója és minden kutatója jogtisztán, akár egyetemi számítógépen, akár saját számítógépen, az egyetemen, offline vagy otthoni környezetben is használhatja a MATLAB termékeket. Részletek »
Hálózati kiesés
Tisztelt Felhasználónk,

ma 03.08-án 10:50 perctől kiesések voltak a Trefort kert Főépület, az Állam és Jogtudományi Kar és a Quaestura hálózati szolgáltatásában. Az üzemzavart áramszünet okozta, a szolgáltatás 11:30 körül helyreállt. Részletek »
Változás az O365 regisztrációval kapcsolatban
Tisztelt Munkatársunk,
2018.12.01-től megszűnik az eduid-n keresztüli o365 regisztráció (otthoni Office programcsomag letöltése). Ehelyett aktív jogviszonnyal rendelkező, caesar azonosítóhoz kötjük a belépést, így regisztrálni nem szükséges. Részletek »
Központi hiba hálózati tárhelyek elérésevel
Tisztelt Munkatársunk,

Egy központi hiba miatt jelenleg nem elérhető a hálózati tárhelyszolgáltatásunk. Részletek »
Tájékoztatás zsaroló levelekkel kapcsolatban
Tisztelt Munkatársunk,

2018 júliusa óta újabb, összetett csalás/fenyegetés érkezhet az Ön otthoni vagy hivatali email címére. A levelek általában azt a sémát követik, hogy Önt valamilyen kellemetlen szituációval (pornográf tartalom fogyasztása, nem munkával összefüggő tartalmak böngészése, stb.) hozzák összefüggésbe, általában jelzik, hogy átvették az irányítást a gépe/webkamerája fölött és bizonyítékként valós jelszót vagy email cím/jelszó párost mellékelnek. Részletek »
SPSS megállapodás
Aláírásra került az SPSS statisztikai szoftvercsomag használatára vonatkozó új, 2019. október 31-ig érvényes megállapodás. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
 
  © 2 0 1 8  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734    •   
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Diszpécserek – Telefon: 1 411 6500 /6800    •    Info: Call center