.:: ELTE Informatikai Igazgatóság ::.
Webmail Telefonkönyv Gazdasági rendszerek Ügyfélkapu
 
 »   Menü    »   Operátori Szolgálat    »   GyIK  
    Nagyobb felbontás
 
 
FELHASZNÁLÓI
 TÁMOGATÁS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GyIK  
 
 
   
   
   
   
   
.: Eötvös Loránd Tudományegyetem :.
  Gyakran Ismételt Kérdések

Általános kérdések az IIG szolgáltatásaival kapcsolatban

Szeretnék e-mailben értesítést kapni a ELTE hálózati eseményeivel kapcsolatban. Mit kell tennem?

Hogy tudom elérni otthonról is az ELTE számára előfizetett internetes folyóiratokat?

Nincs Neptun-kódom, nem tudok magamnak készíteni IIG-s, caesaros azonosítót, ELTE polgár vagyok. Mit tegyek?

Nincs Neptun-kódom, nem tudok magamnak készíteni IIG-s, caesaros azonosítót, nem vagyok ELTE polgár. Mit tegyek?

Elfelejtettem a jelszavam, de nem tudok személyesen bemenni az egyik irodába sem új jelszót átvenni (Neptun-kóddal nem rendelkező felhasználók esetében). Mit lehet tenni?

Szervezetünknek van egy honlapja a Caesar szerveren. Aki eddig szerkesztette a honlapot, elment az ELTE-ről, szüksége lenne más kollégának a jogosultságra.

Szervezetünknek van egy megosztott e-mail címe a Caesar szerveren. Új kollégának is szeretnék jogosultságot adni ehhez a címhez. Mit kell tenni?

Általános kérdések a Caesar szolgáltatással kapcsolatban

Mi az a klaszter?

Mi az a nódus?

A Caesar klaszter milyen szolgáltatásokat nyújt?

Mi az AFS?

Hogyan érhetem el a leveleimet, hogyan küldhetek levelet?

Mi az a login szolgáltatás? Hogy érhetem el?

A saját honlapom milyen címen érhető el?

Hogyan tölthetek fel saját honlapomra tartalmat?

Hogyan változtathatok jelszót a Caesar klaszteren?

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

Kérdések a login nódusokkal kapcsolatban

Szükségem lenne az XY nevű programra, de jelenleg nem találom a nódusokon. Mi a teendő?

Miért nem működik a /.plan fájlom?

Nem lehetne no-finger szolgáltatást megvalósítani a klaszteren?

Mi a különbség a w és who parancs között?

Hogyan talkolhatok egy másik bejelentkezett felhasználóval?

Azt szeretném, hogy ne nyagassanak talk kérésekkel. Meg lehet ezt oldani?

Mi az a home könyvtár?

Hol helyezkedik el a home könyvtáram?

Mik azok a web, public, home és backup könyvtárak?

Mi a különbség a public és a home könyvtárak között?

Tanár vagyok, s szeretném ha a hallgatók a beadott feladatokat a public könyvtáramba be tudnák másolni. Megoldható ez?

Nem tudom módosítani a backup könyvtár tartlamát.

Hogy tudom lekérdezni, hogy mennyi helyet használok a szervereken?

Levelezés

Honnan tudom, hogy mennyi szabad még a kvótámból?

Hogyan tudom a leveleimet átirányítani egy másik e-mail címre?

Nincs levél a bejövő levelesládámban, mégis alig van szabad levél-kvótám. Miért van ez?

Hogyan lehet webről levelet küldeni?

Beállítottam egy forwardot a ludensről a caesarra, de még nem működik...

Mi az a sieve?

Hogyan tölthetek fel saját sieve szkriptet?

Hogyan tudnám a spameket különválogatni?

Hogyan használhatnék procmailt a leveleim szűrésére a klaszteren?

Le akarom szedni a leveleimet egy file-ba, hogyan kell?

A Caesar klaszter webes szolgáltatásaival kapcsolatos kérdések

Hogyan védhetek le egy webes könyvtárat jelszóval?

Más felhasználók is tudják olvasni a webkönyvtáram tartalmát?

Van lehetőség PHP futtatásra a Caesar klaszteren?

Szeretném a tanszékem (szervezeti egységem, stb.) honlapját a Caesar klaszteren tartani. Van erre lehetőség?

Létezik a weblapomhoz látogatási statisztika? Hol tudom megtekinteni?

Megkaphatom a honlapomhoz tartozó logokat?

Egyéb kérdések a Caesar klaszterrel kapcsolatban

Miért tiltottak ki a login nódusokról?

Írtam egy saját programot ami a 6642-es porton figyel, miért nem lehet ezt az ELTEn kívülről is elérni?

Milyen ismert problémái vannak a Webmail szinkronizálásnak?



Általános kérdések az IIG szolgáltatásaival kapcsolatban

  1. Szeretnék e-mailben értesítést kapni a ELTE hálózati eseményeivel kapcsolatban. Mit kell tennem?

    • Az ELTENET folyamatos korszerűsítés és bővítés alatt áll, mérete miatt pedig számos, az üzemeltetőktől független meghibásodás léphet fel.
      Ezen eseményeket, leállásokat az *eltenet-l@listbox.elte.hu* levelezési listán tesszük közzé. Erre feliratkozni itt lehetséges.

  2. Hogy tudom elérni otthonról is az ELTE számára előfizetett internetes folyóiratokat?

    • Minden ELTE polgár számára elérhető szolgáltatás az un. stunnel szolgáltatásunk, amelyhez nem szükséges más, mint Caesar-azonosító.

  3. Nincs Neptun-kódom, nem tudok magamnak készíteni IIG-s, caesaros azonosítót, ELTE polgár vagyok. Mit tegyek?

    • A Neptunt nem használó nem oktató dolgozók, vagy a gyakorló iskolák tanárai a munkába lépésüket követően kapnak egy lezárt "borítékot" melyben egy, a Caesar-azonosító elkészítéséhez szükséges egyedi betűkből és számokból álló azonosító kulcs található. Ennek segítségével az Ügykezelőben saját maguk is elkészíthetik azonosítójukat. Ebben az esetben az Ügykezelő bejelentkezési oldalán először ki kell választani az Azonosító kulcs megnevezésű ikont, majd a bejelentkezési adatoknál a saját adóazonosító jelet és a lezárt borítékban található kulcsot kell beírni. Fontos tudnivaló, hogy az azonosító kulcs a kibocsátás után 6 hónappal érvényét veszíti, és ezt követően már nem lehet vele bejelentkezni az azonosító elkészítéséhez. Amennyiben az azonosító kulcs érvényessége lejár, úgy már csak az Operátori Szolgálat irodáiban személyesen, arcképes igazolvány felmutatását követően van mód az új Caesar-azonosító létrehozására, illetve a kezdeti jelszó átvételére. Ilyen esetben igénylőlapot kell kitölteni, amely itt található.

  4. Nincs Neptun-kódom, nem tudok magamnak készíteni IIG-s, caesaros azonosítót, nem vagyok ELTE polgár. Mit tegyek?

    • Ilyen esetben az "Igénylőlap tiszteletbeli ELTE polgár részére" elnevezésű lapot kell kitölteni. A felelősségvállaló tüntesse fel, hogy milyen indokkal kérik az azonosítót a nem ELTE polgárnak. A jelszó kiadásához egy arcképes igazolvány (személyi igazolvány, jogosítvány, vagy útlevél) szükséges.

  5. Elfelejtettem a jelszavam, de nem tudok személyesen bemenni az egyik irodába sem új jelszót átvenni (Neptun-kóddal nem rendelkező felhasználók esetében). Mit lehet tenni?

    • Amennyiben ír egy meghatalmazást egy másik személy számára, akkor a meghatalmazottnak adunk új jelszót. Ekkor a meghatalmazott igazolja magát arcképes igazolvánnyal (személyi igazolvány, jogosítvány, vagy útlevél).

  6. Szervezetünknek van egy honlapja a Caesar szerveren. Aki eddig szerkesztette a honlapot, elment az ELTE-ről, szüksége lenne más kollégának a jogosultságra.

    • A szervezeti egység vezetőjétől, mint felelősségvállalótól kérünk egy olyan e-mailt, melyet caesaros címéről küld és amelyben leírja, hogy mit kérnek. A következő adatokra van mindenképpen szükségünk: a honlap címe, az eddigi szerkesztő caesar azonosítója, az új szerkesztő(k) caesar azonosítója. A jogosultság elkészültéről e-mailben értesítjük a felhasználót.

  7. Szervezetünknek van egy megosztott e-mail címe a Caesar szerveren. Új kollégának is szeretnék jogosultságot adni ehhez a címhez. Mit kell tenni?

    • A jogosultság módosítást olyan felhasználó kérheti tőlünk e-mailben, akinek van ehhez a megosztott e-mail címhez jogosultsága. Nem kell mást tennie, mint a caesaros felhasználóról
      (az IIG által authentikált smtp-n, vagy webmailen keresztül) küldeni egy levelet a kéréssel, vagy írásban leadni a kérvényt az Operátori Szolgálat bármelyik irodájába.

Általános kérdések a Caesar szolgáltatással kapcsolatban

  1. Mi az a klaszter?

    • A klaszter olyan több, hálózatba kötött számítógépből álló rendszer, mely a nyújtott szolgáltatásokat a gépek közt elosztva növeli meg azok elérhetőségét és teljesítményét.

  2. Mi az a nódus?

    • A klaszter számítógépeit nevezzük nódusoknak.

  3. A Caesar klaszter milyen szolgáltatásokat nyújt?

    • Portál Caesar-t bemutató részén olvasható a nyújtott szolgáltatások listája.

  4. Mi az AFS?

    • Az AFS egy hálózati filerendszer, melyet a Transarc Corporation (mára az IBM részét képezi a cég) fejlesztett ki, majd a termék forráskódját szabaddá tették. Részletes információkat a filerendszerről a http://www.openafs.org/ címen találhat. Az ELTE-n használt AFS-ről, az ahhoz való kapcsolódás lehetőségeiről leírást itt talál.

  5. Hogyan érhetem el a leveleimet, hogyan küldhetek levelet?

    • Leveleit biztonságos IMAP kapcsolat felett (SSL) érheti el. Levelezőszerverként az azonosito.mailbox.elte.hu címet kell beállítani. Levélküldéshez (Kimenő levelezőszerver, vagy Kimenő SMTP szerver nevű beállítás) szintén ezt az azonosito.mailbox.elte.hu címet kell megadni, SSL kapcsolattal. A népszerűbb levelezőprogramoknál történő beállításhoz képes leírásokat itt találja.

  6. Mi az a login szolgáltatás? Hogy érhetem el?

    • A klasztert használók számára biztosítunk Debian GNU/Linux rendszert futtató gépeket, melyekre biztonságos kapcsolat (ssh) segítségével bejelentkezve olvashatják leveleiket, más felhasználókkal "beszélhetnek".

      Windows rendszerekhez SSH kliens porgram elérhető a http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/ címen.

      A klaszter login szolgáltatása a caesar.elte.hu címen érhető el.

  7. A saját honlapom milyen címen érhető el?

    • A honlap az http://azonosító.web.elte.hu/ címen érhető el, abban az esetben, ha igényelte azt. Amennyiben még nem, ez megtehető az info.caesar.elte.hu oldalon Caesar-azonosítójával és jelszavával bejelentkezve.

  8. Hogyan tölthetek fel saját honlapomra tartalmat?

    • A klaszter login nódusait caesar.elte.hu néven lehet elérni. A gépek SCP és SFTP kapcsolatokat képesek fogadni. Amennyiben a felhasználói honlapját szeretné módosítani, akkor miutan az SCP/SFTP klienssel bejelentkezett, egy könyvtárral "feljebb" lépve, majd a web könyvtárba belépve tud eljutni a honlapjának tartalmához.

      Ha egy szervezeti egységhez tartozó honlapot szeretne módosítani, akkor a rendszergazdák által megadott könyvtárba kell belépni.

      A feltöltésre Windows operációs rendszer alatt pl. a WinSCP program alkalmas.

  9. Hogyan változtathatok jelszót a Caesar klaszteren?

    • A jelszóváltásra több lehetőség is van:
      Meg lehet változtatni a login nódusokon kiadott kpasswd paranccsal (ssh-val való belépés után).

      Lehetőség van a változtatásra a webmailes felületen belépve, a "Jelszó" menüpont használatával is.

      Végül az Ügykezelő felületén belépve is lehet jelszót változtatni.

  10. Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

    • Ebben az esetben a https://ugykezelo.elte.hu címen Neptun azonosítójával és jelszavával belépve tud magának új jelszót adni.

      Amennyiben nem rendelkezik Neptun azonosítóval (vagy elfelejtette annak a jelszavát is) be kell fáradnia egy arcképes igazolvánnyal az Operátori Szolgálatra, ott tudnak új jelszót generálni.

Kérdések a login nódusokkal kapcsolatban

  1. Szükségem lenne az XY nevű programra, de jelenleg nem találom a nódusokon. Mi a teendő?

    • Egy levelet kell írni a a rendszergazdáknak, s amennyiben a kérés indokolt (pl. irc szervert nem kívánunk telepíteni a login nódusokra) ennek legkésőbb egy héten belül eleget teszünk.

  2. Miért nem működik a /.plan fájlom?

    • A felhasználók adatai védelmében a home könyvtárak tartalma alapértelmezésben mások számára nem olvasható, így a finger azt nem tudja elérni.

  3. Nem lehetne no-finger szolgáltatást megvalósítani a klaszteren?

    • Nem, mivel az adatokat az ELTE címtárából v. a Caesar ldap adatbázisából így is el lehetne érni.

  4. Mi a különbség a w és who parancs között?

    • A w az Ön által éppen használt login nódusra bejelentkezett felhasználókat írja ki, míg a who parancs a klaszter összes login nódusán levő felhasználókat listázza.

  5. Hogyan talkolhatok egy másik bejelentkezett felhasználóval?

    • A bejelentkezett felhasználók közötti csevegésre a megszokott talk parancs szolgál, azonban a párbeszéd indításakor a masik felhasználó azonosítója után a megfelelő nódus nevét is fel kell tüntetni:

      $ who
      ...
      haver login01:pts/8 Jun 26 19:43 26:22
      ...
      $ talk haver@login01

  6. Azt szeretném, hogy ne nyagassanak talk kérésekkel. Meg lehet ezt oldani?

    • Igen, ki kell adni a nóduson egy mesg n parancsot.

  7. Mi az a home könyvtár?

    • Minden felhasználóhoz tartozik egy tárterület, melyen dolgozhat, illetve ahol a beállításai vannak elmentve. Ezt nevezzük home könyvtárnak. A login nódusok más könyvtárait (kivéve a kisméretű, ideiglenes fájlok tárolására szolgáló /tmp-t) a felhasználók nem módosíthatják.

  8. Hol helyezkedik el a home könyvtáram?

    • Bejelentkezéskor automatikusan ebbe a könyvtárba kerül. A könyvtár teljes elérési útvonala:

      /afs/elte.hu/user/<felhasználónév első betűje>/<felhasználónév>/home

      pl. az "akarki" nevű felhasználó home könyvtárjának elérési útvonala:

      /afs/elte.hu/user/a/akarki/home

  9. Mik azok a web, public, home és backup könyvtárak?

    • A web könyvtár a felhasználó honlapját tartalmazza; a home könyvtár a saját adatokat (melyeket más alapértelmezés szerint nem olvashat); a public könyvtár tartalma minden Caesar felhasználó által elérhető; végül a backup könyvtár a fenti könyvtárak előző napi állapotát tartalmazza.

  10. Mi a különbség a public és a home könyvtárak között?

    • A public könyvtár minden Caesar felhasználó által olvasható, míg a home nem. Bizalmas anyagokat (pl. szakdolgozat, TDK dolgozat, könyvvázlat) nem érdemes a publicban tárolni.

  11. Tanár vagyok, s szeretném ha a hallgatók a beadott feladatokat a public könyvtáramba be tudnák másolni. Megoldható ez?

    • Igen, de a bemásolandó fileoknak bele kell férniük a felhasználó kvótájába. A következő módon érdemes ezt megvalósítani (mondjuk a jozsi és geza nevű felhasználók beadandóit akarjuk tárolni):

      cd /../public
      mkdir beadando
      cd beadando
      mkdir jozsi geza
      fs sa jozsi jozsi rliwd
      fs sa geza geza rliwd

      Ezután a diákok a

      /afs/elte.hu/user/<tanár felhasználónevének első betűje>/<tanár felhasználóneve>/public/beadando/<diák neve>

      könyvtárba dolgozhatnak.

  12. Nem tudom módosítani a backup könyvtár tartlamát.

    • Valóban. A backup könyvtár csak olvasható (afs backup volume).

  13. Hogy tudom lekérdezni, hogy mennyi helyet használok a szervereken?

    • A quota parancs segítségével. A program kimenetében a home a homekönyvtár, a mailbox pedig a levelezőszerveren lévő tárterületet adja meg.

Levelezés

  1. Honnan tudom, hogy mennyi szabad még a kvótámból?

    • Az info.caesar.elte.hu oldalon bejelentkezve a Levelezés menüpontban, vagy egyszerűen a webmailen bejelentkezés után megtekinthető a postafiók telítettsége.

  2. Hogyan tudom a leveleimet átirányítani egy másik e-mail címre?

    • A webmailes felületen, a Beállítások menüpontban a Továbbítás fülre kattintva beállíthatja, hogy milyen címekre továbbítódjanak a levelek, illetve maradjon-e róluk másolat a caesaros fiókban.

  3. Nincs levél a bejövő levelesládámban, mégis alig van szabad levél-kvótám. Miért van ez?

    • Valószínűleg egy másik IMAP mappában vannak még levelek tárolva. (Pl. a küldött levelek a sent-mail mappában.) Előfordulhat az is, hogy a levelezőprogram csak törlésre jelöli a törölt leveleket, de azok valódi törléséhez egy végleges törlés (expunge) parancsot is ki kell adni.

  4. Hogyan lehet webről levelet küldeni?

    • A Caesar klaszter webes levelező rendszere segítségével, mely a webmail.elte.hu címen érhető el.

  5. Beállítottam egy forwardot a ludensről a caesarra, de még nem működik...

    • A szervereinknek 5 perc időre van szükségük mire a beállítások minden gépen működni fognak. (A caesar webes felületén beállított továbbítások ezzel szemben azonnal életbe lépnek.)

  6. Mi az a sieve?

    • Egy levélszűrő nyelv, melynek segítségével a caesaros levélcímre érkező leveleket lehet válogatni.

  7. Hogyan tölthetek fel saját sieve szkriptet?

    • Ezt csak haladó felhasználóinknak ajánljuk, akiknek valamilyen okból nem felelnek meg a webmailes felületen beállítható szűrési lehetőségek. (Melyekből mentéskor szintén sieve szkript generálódik, mely automatikusan feltöltésre és aktiválásra is kerül.)
      A sieve szkript feltöltés a következő parancsokkal végezhető el:
      $ sieveshell azonosito.mailbox.elte.hu
      > help
      > put szurofajlnev
      > activate szurofajlnev
      > quit
      Fontos: Az activate parancs nélkül a szűrőbeállítások nem kerülnek érvényre.

  8. Hogyan tudnám a spameket különválogatni?

    • Alapértelmezésként minden felhasználónknak bekapcsoltuk a szétválogatást a spam nevű mappába. A beállítás folyamatáról Beállítási segédletek között képes leírást is elhelyeztünk. Az ELTE-n működő spamszűrésről itt található bővebb leírás.

  9. Hogyan használhatnék procmailt a leveleim szűrésére a klaszteren?

    • Sajnos nincs olyan módszer, mellyel a procmail közvetlenül használható lenne. Helyette ajánlott a sieve szűrőnyelv használata.

      Amennyiben mégis ragaszkodna a procmail használatához, azt úgy teheti meg, hogy home könyvtárába letölti a leveleket fetchmail segítségével, s levelezőprogramjával az így kapott mailbox fájlt nyitja meg.

  10. Le akarom szedni a leveleimet egy file-ba, hogyan kell?

    • Ez a parancs letölti az INBOX-ból a leveleket es az "ideteszi" file-ba rakja őket:

      fetchmail --all -p IMAP --ssl --mda "formail >> ideteszi" --keep --auth gssapi $USER.mailbox.elte.hu

      Ha nem az INBOX, hanem egy adott mappa leveleit szeretnénk letölteni akkor a "--folder INBOX.mappa" kapcsolót kell használni (a "mappa" helyére értelemszerűen behelyettesítve). A "--keep"-et "--nokeep"-re cserélve a letöltés után törli a levelezőszerverről a "mappa" összes levelét.

A Caesar klaszter webes szolgáltatásaival kapcsolatos kérdések

  1. Hogyan védhetek le egy webes könyvtárat jelszóval?

    • (Az itt levő információk csak vázlatosak, bővebben az apache dokumentációban olvashat a .htaccess fileok működéséről.)
      Létre kell hozni a védendő könyvtárban egy .htaccess nevű filet a következő tartalommal:

      Require valid-user
      AuthType basic
      AuthName "Secure Area"
      AuthUserFile /afs/elte.hu/user/a/akarki/web/k1/k2/.htpasswd

      Ahol az utolsó sort értelemszerűen kell kitölteni (a .htaccess nevű file-al megegyező könyvtárban lévő .htpasswd-re kell hogy mutasson). Létre kell hozni a .htpasswd-t a

      touch /afs/elte.hu/user/a/akarki/web/k1/k2/.htpasswd

      paranccsal, majd új felhasználót a htpasswd paranccsal lehet felvenni. pl.:

      htpasswd /afs/elte.hu/user/a/akarki/web/titkos/.htpasswd kispista

  2. Más felhasználók is tudják olvasni a webkönyvtáram tartalmát?

    • Nem.

  3. Van lehetőség PHP futtatásra a Caesar klaszteren?

    • Igen, van.

      A szolgáltatás minden felhasználónak alanyi jogon jár, a személyes honlapoknál és az igényelt virtuális webszervereknél is működik.

      A szolgáltatásról bővebben az info.caesar.elte.hu weboldalon olvashat a "Dokumentációk" menüpont alatt.

    • A következő feltételek megsértése (operátori szolgálaton való jelentkezés utáni) 21 napos kitiltást és a PHP szolgáltatás állandó megvonását eredményezi:

      * Klaszter-jelszó megadása PHP scriptben.
      * A PHP alkalmazások socket szerverként való használata. (pl. http forwarding) SPAMelés, Open Relay funkció.
      * Az AFSen tárolt fileokba írni. Javasoljuk, hogy amennyiben lehetséges, e helyett adatbázisban tárolja a mentendő adatokat. Kivételt képeznek ez alól az ismert php alkalmazások és keretrendszerek (pl. Drupal), amennyiben ezek mindenképpen megkövetelik a fileba írás lehetőségét. (Azonban ebben az esetben is törekedjünk arra, hogy csak a minimálisan szükséges időtartamra és könyvtárstruktúrára engedélyezzük ezt.)
      * Továbbá hibás (biztonsági lyukat tartalmazó) PHP alkalmazás elhelyezése esetén a program tulajdonosa (sniffelt account esetén is) disuserben részesül.

    • A klaszter üzemeltetése a disuser fogalma alatt (ha máshogy nem rendelkezik) a következőt érti:
      Valamely meghirdetett szabály megsértése, illetve bűncselekmény esetén az accountot deaktiváljuk. Ez azt jelenti, hogy leveleit megkapja, statikus honlapja tovább működik, de a PHP szolgáltatást letiltjuk, bejelentkezni semmilyen módon (IMAP,POP,SSH, stb.) nem tud.
      A felhasználónak jelentkeznie kell az ELTE IIG Operátori szolgálatán, ahol felvilágosítják, hogy miért kapott kitiltást.

      Ezután még legalább 21 napig él a kitiltás. Ha eközben a felhasználóval a problémát vagy az Operátori szolgálat, vagy egy rendszergazda megbeszélte, akkor a tiltást a 21 nap leteltével feloldjuk. Ismétlődő előfordulás esetén a 21 nap növelhető illetve állandósítható.

  4. Szeretném a tanszékem (szervezeti egységem, stb.) honlapját a Caesar klaszteren tartani. Van erre lehetőség?

    • Igen. Tanszékek, szervezeti egységek, stb. számára <szervezetiegyseg>.elte.hu típusú címeket is kiadhatunk. (Az <azonosito>.web.elte.hu típusú címek a felhasználók személyes honlapjainak tárolására szolgálnak.) A kvóták egyéni megállapodás tárgyát képezik, az igényelhető maximális méret 10G (indokolt esetben). A szolgáltatás igényléséhez az igénylőlapoknál letölthető Virtuális webszerver igénylőlapot kell kitöltve eljuttatnia az Operátori Szolgálathoz.

  5. Létezik a weblapomhoz látogatási statisztika? Hol tudom megtekinteni?

  6. Megkaphatom a honlapomhoz tartozó logokat?

    • Sajnos a ránk vonatkozó szabályzatok tiltják ezt.

Egyéb kérdések a Caesar klaszterrel kapcsolatban

  1. Miért tiltottak ki a login nódusokról?

    • Néhány alapszabály arra vonatkozólag, hogy miért járhat kitiltás:

      a /tmp könyvtár feltöltéséért első figyelmeztetés után 2 hét letiltás, második figyelmeztetés után azonosító megvonás jár.

      A szerzői jog által védett film és hanganyagok, szoftverek a szerzői jogokat megsértő tárolása illetve weben való kiszolgálása esetén az azonosítót addig letiltjuk, amíg tulajdonosa nem jelentkezik azokkal a dokumentumokkal, melyek igazolják azt, hogy a klaszteren tárolt anyagok az ő tulajdonát képzik.

      Az IIG számítógépeinek "feltörése" esetén a törvény adta lehetőségeinket maximálisan kihasználva lépünk fel.

  2. Írtam egy saját programot ami a 6642-es porton figyel, miért nem lehet ezt az ELTEn kívülről is elérni?

    • Mivel az ELTE IIG üzemeltetés felelős a klaszter által nyújtott szolgáltatásokért, és nem szeretnénk általunk ismeretlen programokért kezeskedni.

  3. Milyen ismert problémái vannak a Webmail szinkronizálásnak?

    • Outlook esetén a Webmail-ről kliensre történő szinkronizálás során a Címjegyzékben szereplő kontakt információk törlése nem jelenik meg a kliensben (változtatás esetén az érték a kliensben is megváltozik).

    • Címjegyzék elem törlése nem jelenik meg a kliensben Thunderbird esetén.

    • Outlook esetén a Naptárban, ha webmailen változik az esemény neve és egy másik paramétere is, akkor új eseménynek veszi fel az Outlookban. Ha csak a név változik, azt helyesen kezeli.

.:   Portálkezelői menü  •   Tartalom módosítása  •  Utolsó módosítás: 2016.05.18.   :.
 
Új Corel verziók váltak elérhetővé
A Huninet Egyesülettel történő együttműködésben a tavalyi évhez hasonlóan elérhetők az új Corel termékek: Részletek »
Az Informatikai Igazgatóság új Call Centere
Az Informatikai Igazgatóság 2016. március 1-től beindítja új Call Centerét... Részletek »
Új webmail bevezetése
2015. június 15-vel az Informatikai Igazgatóság új webmail felületet vezet be. Az új rendszer csoportos naptárat, címjegyzéket és ezen funkciók Androidot és iOS-t futtató mobileszközökkel lehetséges elérését is biztosítja. Részletek »
Megváltozott WIFI beállítások
2016. február 25-től megváltozott a WIFI beállítása. Azon felhasználók, akik február 24-ig probléma nélkül használták az egyetem vezeték nélküli hálózatát is tapasztalhatnak kapcsolódási hibát. Részletek »
EuroOffice irodai alkalmazáscsomag minden ELTE-polgárnak
2015. február 17-től a szoftver.elte.hu-n minden ELTE-polgár számára 1 évig elérhető az EuroOffice programcsomag. Részletek »
Újabb e-mail csatolmányként terjedő vírus
Ismét e-mail csatolmányként terjedő vírusra kell felhívnunk felhasználóink figyelmét: Részletek »
 
  © 2 0 0 6 - 2 0 1 6  E L T E  I n f o r m a t i k a i  I g a z g a t ó s á g  ( I I G ) .  M i n d e n  j o g  f e n n t a r t v a .
Titkárság – Cím :: ELTE IIG 1053 Budapest, Kecskeméti utca 10-12.   •   Telefon: 1 411 6950   •   Fax: 1 411 6734   •  
Email: titkarsag@iig.elte.hu
Operátori szolgálat – Cím: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány. 1/A.    •    Telefon: 1 372 2500 /6800    •    Fax: 1 372 2991    •   
Email: operator@elte.hu    •    Web: Operátorok